UNIVERSITY STUDENTS’ PERCEPTION OF THE EFFECTS OF CLIMATE CHANGE ON FOOD SECURITY 2023
Abstract
Analyze the perception of university students regarding the effect of climate change on food security. In a National University and in a private University of Metropolitan Lima in 2023. A survey was applied to a sample of 308 students, awareness workshops were held. In Metropolitan Lima the population continues to grow, while agricultural production stagnates and land for cultivation is reduced, the poverty rate is growing, real per capita income affecting the accessibility of food. Students’ perception of climate change is influenced by the quality of the education they receive. 41% believe that they do not have sufficient knowledge, 70% maintain that in their home there is a tendency to acquire less and less food due to its limited supply in the markets and 74% think that it is because the family income They are getting smaller. Climate change education not only provides knowledge, but also empowers students to be informed and active citizens who can contribute to building a more sustainable future. It is expected that students, by understanding the impacts of climate change, can make more conscious decisions in their daily lives and contribute to collective efforts to address the problem, for this it is necessary to develop an action plan to foster a sense of individual responsibility and collective in the students with the multiplier effect in their homes.
KEYWORDS: Food security, availability, accessibility, food crisis, climate change, hunger.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Eulalia Jurado Falconí , Hilda Otoya Ramírez, Oscar Benavides Cavero, Rafael Castillo Sáenz, María Espinoza Valdivieso , Lenny García Naranjo Loayza
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Avisos de derechos de autor propuestos por Creative Commons
1. Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
2. Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto diferido
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra [ESPECIFICAR PERIODO DE TIEMPO], el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).