Teaching performance and its relationship with the recommendation of blended master’s degrees at the University of San Martín de Porres

Authors

Keywords:

Teaching performance, academic skills, teacher-student interaction, net promoter score, customer satisfaction score

Abstract

The study aims to understand the relationship between teaching performance and the recommendation of blended master’s programs at the University of San Martín de Porres. The research, of a descriptive correlational type with a quantitative approach, is based on a population of 4,458 students enrolled in these master’s programs. From them, a sample of 2,860 students from April 2022 was selected. A questionnaire with a Likert scale was used to measure "teaching performance.and a scale from 0 to 10 for recommendation". The data shows a positive correlation of 0.59 between both variables. Factors such as teacher-student interaction and response times also impacted the recommendation. In conclusion, teaching performance is crucial for positive master’s program recommendations.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Barja, A. (2023). Percepción de desempeño docente y satisfacción académica en estudiantes de Psicología de la Universidad Continental en tiempos de pandemia, Huancayo (Tesis para optar el grado académico de Maestro). Universidad Conti- nental, Perú. https://hdl.handle.net/20.500.12394/12444

Carlos Guzmán, J. (2011). La calidad de la enseñanza en educación superior ¿Qué es una buena enseñanza en este nivel educa- tivo? Perfiles Educativos, 33, 129-141. https://www.scielo. org.mx/pdf/peredu/v33nspe/v33nspea12.pdf

Chávez Martínez, L., & García Vedia, F. (2020). Análisis del Customer Experience de los servicios de peluquería y estética a través de Customer Journey Map. Caso de estudio: BESSÓ SA- LÓN, Miraflores, durante el periodo 2019-2020 (Tesis para

optar el grado académico de Licenciado). Pontificia Univer- sidad Católica del Perú. http://hdl.handle.net/20.500.12404/ 16761

Colchado, D. (2021). La influencia de la calidad del servicio al cliente en la recomendación de la empresa de transporte CIVA, se- de Chiclayo – 2018 (tesis de licenciatura). Universidad Ca- tólica Santo Toribio de Mogrovejo. http://hdl.handle.net/20. 500.12423/3388

Escribano Hervis, E. (2018). El desempeño del docente como factor asociado a la calidad educativa en América Latina. Revis- ta Educación, 42(2), 738-752. https://doi.org/10.15517/ revedu.v42i2.27033

Ganga Contreras, F., Alarcón Henríquez, N., Padilla Vera, L. N., & Díaz Pacheco, N. (2022). Satisfacción de titulados: el caso de una carrera en una universidad estatal. Revista Venezola- na De Gerencia, 27(100), 1613-1629. https://doi.org/10. 52080/rvgluz.27.100.20

García Berro, F., & Sanz Gómez, R. (2011). La gestión del tiempo por parte de los profesores principiantes. Revista de Enseñanza Universitaria, (38), 52-59. http://hdl.handle.net/11441/ 54180

Guevara Araiza, A., Valles Ornelas, M., & Martínez Chairez, G. (2016). El desempeño docente y la calidad educativa. Re- vista Ra Ximhai, 12(6), 123-134. https://www.redalyc.org/ articulo.oa?id=46148194007

Martínez de Quel Pérez, O., & Sillero Quintana, M. (2014). Sobre la expresión “respuesta de reacción” y el concepto “tiempo de respuesta”. Apunts. Educación Física y Deportes, (118), 88-92. https://doi.org/10.5672/apunts.2014-0983.es.(2014/ 4).118.09

Morte, A. (2015). Net Promoter Score: Estudio, análisis y aplicación práctica (Trabajo de fin de grado). Universidad de Zarago- za. https://zaguan.unizar.es/record/32534/files/TAZ-TFG- 2015- 3900.pdf

Rubinsztejn Goldfarb, G., Rivera Torres, P., & Grijalvo Martin, M. (2015). Calidad y recomendación en educación superior: el rol de la experiencia del estudiante. Revista Interciencia, 40(12), 816-826. https://www.redalyc.org/articulo.oa? id=33943081002

Thomburne, D. (2017). Nivel de satisfacción y lealtad del cliente y su impacto en la contratación de nuevos servicios en una empresa del sector de tecnología de información en Lima: 2017 (Tesis de magíster). Universidad de San Martín de Po- rres. https://hdl.handle.net/20.500.12727/3085

Villarroel, V. A., & Bruna, D. V. (2017). Competencias Pedagógicas que Caracterizan a un Docente Universitario de Excelencia: Un Estudio de Caso que Incorpora la Perspectiva de Do- centes y Estudiantes. Formación universitaria, 10(4), 49-60. https://doi.org/10.4067/S0718-50062017000400006

Zabala, I. (2022). La influencia de la percepción de la calidad del ser- vicio y la satisfacción del cliente en la recomendación de una entidad financiera (Tesis de maestría). Universidad de Piura, Perú. https://hdl.handle.net/20.500.12544/7893

Downloads

Published

2023-11-02 — Updated on 2023-11-02

Issue

Section

Artículo - volumen regular

How to Cite

Teaching performance and its relationship with the recommendation of blended master’s degrees at the University of San Martín de Porres. (2023). EduTicInnova - Revista De Educación Virtual, 11(1), 19-26. https://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/eduticinnova/article/view/2684

Similar Articles

1-10 of 22

You may also start an advanced similarity search for this article.