Level of satisfaction of usmp teacher training in the framework of the Covid-19 pandemic

Authors

  • Rafael Garay-Argandoña Universidad de San Martín de Porres, Perú
  • Juan José Flores Cueto Universidad de San Martín de Porres, Perú
  • Liliveth Mendoza Arce Universidad de San Martín de Porres, Perú
  • Rosa Mori Sánchez Universidad de San Martín de Porres, Perú
  • Rocio Tito Gómez Universidad de San Martín de Porres, Perú

Keywords:

training, level of satisfaction, teaching material

Abstract

The present study sought to determine the level of satisfaction of the teaching staff of the University of San Martin de Porres. It became a simple descriptive design, the sample was made up of 2303 teachers, a 5-item questionnaire was applied. In the general evaluation ¿ How would you rate the virtual training?, 54.1% (n=1246), considered it as good, and 40.2% (n=925) as Excellent. The participation of teachers in the questionnaire was 2303, of which the highest frequency corresponds to the Lima headquarters with 69.5% (n =1601), followed by the north branch (Chiclayo) and the south branch (Arequipa), with 17.6% (n=406) and 12.9% (n=296) respectively south branch (Arequipa), with 17.6% (n=406) and 12.9% (n=296) respectively

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alharbi, S., & Drew, S. (2014). Using the technology acceptance model in understanding academic’s behavioral intention to use learning management systems, International Journal of Advanced Computer Science and Applications, 5(1), 143-155. doi: http://dx.doi.org/10.14569/IJACSA.2014.050120

Almenara, J. C., Pérez, O. G., Puente, Á. P., & Rosa, T. J. (2018). La “Aceptación de la Tecnología de la Formación Virtual” y su relación con la capacitación docente en formación virtual. Edmetic, 7(1), 225-241.

Cabero, J. (2008). La investigación en la educación a distancia en los nuevos entornos de comunicación telemáticos. SOCIOTAM, 18(2). Recuperado de: http://tecnologiaedu.us.es/ cuestionario/bibliovir/jca28.pdf

Cabero, J., & Romero, R. (2007). Diseño y producción de TIC para la formación. Barcelona: Editorial El Ciervo 96, S.A.

Castellanos, A., Sánchez, C. & Calderero, J.F. (2017) Nuevos modelos tecnopedagógicos. Competencia digital de los alumnos universitarios. Revista Electrónica de Investigación Educativa, 19(1), 1-9. doi: http://dx.doi.org/10.24320/redie.2017.19.1.1148

Flores, J.J., Bao, R., & González, F. (2009). Las organizaciones virtuales y la evolución de la web. De la organización tradicional hasta las organizaciones basadas en la web 2.0”. Lima: Fondo Editorial USMP.

Flores JJ, Hernández R, Garay R. (2020). Tecnologías de información: Acceso a internet y brecha digital en Perú, Revista Venezolana de Gerencia. Recuperado en: http://produccioncientificaluz.org/index.php/rvg/article/view/32396

Flores J.J., & López R. (2019). Factores de Calidad de la Educación a Distancia en la Universidad de San Martín de Porres. En C. Rama, M. y Morocho (Eds.) Prospectiva de la Educación a Distancia en América Latina y el Caribe (pp.199-224).

González, F. (2001): Caracterización de los procesos de Aprendizaje Organizativo y su relación con las tecnologías de la Información. Aplicación al sector textil de la Comunidad Valenciana. Universidad Politécnica de Valencia. Valencia, España.

Henríquez Gabante, G., Veracoechea Frisneda, B., Papale Centofanti, J. F., & Berrios Rivas, A. T. (2015). Modelo de capacitación docente para entornos virtuales de aprendizaje: Caso Decanato Ciencias de la Salud de la UCLA. RIED: Revista Iberoamericana de Educación a Distancia.

Mimirinis, M. (2018). Qualitative differences in academics’ conceptions of e-assessment. Assessment & Evaluation in Higher Education, (1) 1-16. doi: https://doi.org/10.1080/02602938.2018.1493087

Mykhnenko, V. (2016). Cui bono? On the relative merits of technology-enhanced learning and teaching in higher education. Journal of Geography in Higher Education, 40(4), 585-607. doi: https://doi.org/10.1080/03098265.2016.1217832.

Orellana, N., Almerich, G., Belloch, C., & Díaz-García, M.I. (2012). La actitud del profesorado ante las TIC: un aspecto clave para la integración”. Ponencia presentada en el IV Encuentro de Virtual Educa. Recuperado de http://www.virtualeduca.info/encuentros/encuentros/barcelona2004/es/actas/5/1.5.27.doc

Padilla-Beltrán, J., Vega-Rojas, P. & Rincón-Caballero, D. (2014). Tendencias y dificultades para el uso de las TIC en educación superior. Entramado, 10(1), 272-295.Recuperado de: http://www.scielo.org.co/pdf/entra/v10n1/ v10n1a17.pdf.

Downloads

Published

2020-04-29

Issue

Section

Artículo - volumen regular

How to Cite

Level of satisfaction of usmp teacher training in the framework of the Covid-19 pandemic. (2020). EduTicInnova - Revista De Educación Virtual, 8(1), 08-33. https://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/eduticinnova/article/view/1907

Similar Articles

1-10 of 18

You may also start an advanced similarity search for this article.